Stor opbakning til Hjertegalla 2023

I år var 12. gang, TV 2 og Hjerteforeningen holdt Hjertegalla, og 3. gang OnlineFundraising sad med. Indsamlingsshowet er dermed en fast tradition hos seerne, der igen i år viste et stort ønske om at støtte den vigtige sag. 

Donationerne går til forebyggelse af hjerte-kar-sygdom, patienstøtte og livreddende hjerteforskning. 

Værterne Michèle Bellaiche og Christian Degn gav den fornødne taletid til danskere, der selv har hjertesygdomme helt inde på livet, mens bilentusiast og medvært Anna Stokholm kunne glæde fire heldige vindere med en VW-bil. 

Årets Hjerteredder blev Jesper

17-årige Jesper Johansen reddede sin mor, da hun faldt om i hjemmet i 2022. Resten af familien var i udlande og på højskole, da Jesper finder sin mor livløs. I fem minutter holdt Jesper gang i sin mors hjerte, indtil ambulanceredderne kunne tage over. Indenrigs- og sundhedsminister overrakte prisen til Jesper og hyldede samtidig alle hjertereddere, der gør en forskel.

Sundhedsminister Sophie Løhde med Jesper Johansen, som blev "Årets Hjerteredder". (Foto: Per Arnesen/TV 2)
 
Mere end 35 mio. kr. til hjertesagen
Aftenen i hjerternes tegn resulterede i 35.730.713, og hos Hjerteforeningen er der stor begejstring for det imponerende indsamlingsresultat:
 
– Hjertesagen er meget vigtig, for den berører mange familier. Derfor er jeg også overvældet over den store opbakning fra danskerne. Igen i år er det strømmet ind med store og små donationer, og de er hver og en med til at støtte kampen mod hjertesygdom. Af hjertet tak, siger Hjerteforeningens adm. direktør, Anne Kaltoft.
 

Hjertegalla 2023 blev sendt direkte på TV 2 PLAY og TV 2 CHARLIE lørdag den 16. september. Så du ikke showet, kan du se det på TV 2 PLAY.

Kender du en, der bør læse denne artikel?

Del på LinkedIn
Send den i en e-mail

Hold dig opdateret

 Vil du have nyheder, inspiration og viden om digital fundraising direkte i din indbakke?
Så bliv en del af fundraisingholdet og modtag vores nyhedsbrev. 

Du kan forvente nyt i indbakken en gang om måneden, og du kan altid afmelde dig via link i mail. Vi målretter indholdet af nyhedsbrevet baseret på dit kundeforhold, email- og webadfærd og deltagelse i events. Læs mere i vores privatlivspolitik.

Hvor digitalt modne er I?

Hvilke løsninger bruger andre velgørende organisationer?
Det har vi undersøgt!

Få den digitale modenhedsanalyse og bliv klogere på, hvilke løsninger de andre bruger. Hvad udfordrer, når vi tager de digitale briller på?

Du tilmeldes samtidig vores nyhedsbrev, så du også fremover kan holde dig opdateret på de nyeste trends og tendenser inden for fundraising. 

Vi målretter indholdet af nyhedsbrevet baseret på dit kundeforhold, email- og webadfærd og deltagelse i events. Læs mere i vores
Privatlivspolitik