Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
Næste indlæg: Forrige indlæg:

Følg op på donationer med MobilePay Online

MobilePay kan gøre det sikrere og simplere at tage imod donationer og følge op på dem – hvis du bruger den rigtige version. Kun med MobilePay Online får du de oplysninger og det samtykke, som er nødvendige, for at du kan følge op på donationen.

Mange af os går rundt med den populære app i lommen det meste af dagen, og som organisation er det derfor oplagt at bruge MobilePay til at tage imod donationer. Men med mindre du er fortrolig med appens forskellige funktioner, får du ikke de oplysninger, du har brug for, når du modtager donationer ved hjælp af MobilePay.

MobilePay findes i tre versioner

MobilePay findes i tre versioner: En privat-, en business- og en online-version. Og det er ikke ligegyldigt, hvilken version du bruger til at tage imod donationer. Kun med MobilePay Online får du de oplysninger og det samtykke, som er nødvendige, for at du kan følge op på donationen.

Mobilepay subscribtions?

MobilePay har en ny og fjerde version på vej, MobilePay Subscriptions, som gør det muligt at lave faste betalingsaftaler via MobilePay-appen. Du kan læse mere om MobilePay Subscriptions her og få et overblik over de tre eksisterende versioner, deres fordele og ulemper i videoen og guiden herunder.

 

  1. MobilePay Privat 

    Den første version, MobilePay Privat, er nyttig, når vi for eksempel skal splitte regningen på restaurant. Når din kammerat har overført sin del af gildet, bliver pengene overført til din privatkonto, og du modtager en kvittering med beløb, navn og eventuelt en besked. For det meste de nødvendige informationer, når du benytter MobilePay som privatperson.

  2. MobilePay Business

    Ønsker du at bruge MobilePay til at tage imod donationer i din organisation, har du imidlertid brug for en MobilePay Business-konto. Ellers lander pengene på en privat konto. Når du modtager en donation via MobilePay-appen, får du dog ikke de samme informationer, som du fik, da din ven overførte penge til dig for jeres restaurantbesøg. Nu fremgår kun beløb, navn og de første fire cifre i giverens telefonnummer. Du har altså ikke mulighed for at kontakte giveren for at sige tak eller spørge, om vedkommende har lyst til at donere igen. Og det er kun, hvis du er så heldig, at giveren selv har skrevet det, du kan vide, hvad donationen er givet til.

  3. MobilePay Online

    MobilePay Online tilbyder heldigvis en løsning på problemet med de manglende informationer. Denne version kræver et abonnement på 50 kroner om måneden, men til gengæld sikrer MobilePay Online, at du får de nødvendige informationer, hver gang du modtager en donation. MobilePay Online kan inkorporeres på din organisations hjemmeside som en del af den betalings-gateway, du normalt bruger til at tage imod donationer. Giveren donerer ved at indtaste sine oplysninger på hjemmesiden og bekræfter med et swipe på telefonen. Du vælger selv, hvilke informationer giveren bliver bedt om at indtaste. På den måde giver MobilePay Online dig mulighed for at sikre, at du har de oplysninger og det samtykke, du behøver for at kunne kontakte giveren igen.

Hos Fundraisingbureaet hjælper vi dig gerne med at komme i gang med at bruge MobilePay Online. Det er hurtigt sat op, hvis din organisation i forvejen benytter OnlineFundraising. Du er velkommen til at kontakte Stephan Viftrup på stephan@fundraisingbureauet.dk, hvis du er interesseret i at høre mere.

Du kan læse mere om OnlineFundraising, og hvordan du kommer i gang, på onlinefundraising.dk/komigang.


Førsteklasses support

Førsteklasses support

Stabilitet og sikkerhed for at betalingerne
går igennem er lige så vigtigt for os,
som det er for dig.

Ring til os på tlf. Tlf.: 3529 4855

Kom igang
med Online Fundraising
på 3 uger!

Vis mig hvordan