MobilePay forbedrer mulighederne for indsamling

MobilePay tager et skridt for at gøre mere for indsamlingsorganisationerne – og det er gode nyheder for dig som bruger OnlineFundraising.

I dag får indsamlingsorganisationerne nemlig et nyt og vigtigt værktøj i værktøjskassen. MobilePay har netop annonceret, at ISOBRO-medlemmer, mod en højere transaktionspris, fremover kan få adgang til donors fulde telefonnummer, når de modtager en donation via MobilePay-nummer (tidligere MyShop).

Som udgangspunkt melder MobilePay, at der ikke følger en “permission” med. Det betyder, det ikke er klart, om man efterfølgende må kontakte giveren. MobilePay selv siger nej i første omgang, men samtidig har vi i Danmark en fundraisinglov, der taler om en “særlig relation“, som bør give tilladelse til opfølgning ved en donation. Det er et område, der skal afklares i samarbejde med ISOBRO i praksis.

Det betyder, at donationer via MobilePay-nummer ikke længere kun er anonyme enkeltdonationer, men nu måske kan blive til varme leads i den relationsfundraising, der kendetegner den danske indsamlingsbranche. Mikrotransaktioner har længe været en vigtig kilde til at opnå faste givere, og MobilePay-nummer kan blive et stærkt supplement til sms-donationer, som har været det foretrukne værktøj til netop dét.

Hvad betyder det nye værktøj for dig som fundraiser?

Hos OnlineFundraising har vi netop soft-launched en integration til MobilePay’s Rapport API. Det betyder, at dine MobilePay-nummer data nu automatisk kan importeres direkte til OnlineFundraising og videre ind i dit CRM-system. Den nye funktion bliver tilgængelig for alle mandag d. 28. oktober under navnet “Payment Receiver”. 

Det fulde telefonnummer kan desværre (endnu) ikke tilgås via API’et, men kun hentes manuelt fra MobilePay’s portal. Det betyder, at du i øjeblikket ikke kan få telefonnumre automatisk ind i dit CRM via OnlineFundraising.  Vi kigger dog på muligheder for, at du kan uploade den fil, du får fra MobilePay, direkte i OnlineFundraising.

Så snart MobilePay gør det muligt at hente fulde telefonnumre via API’et, vil vi selvfølgelig sørge for, at det også er tilgængeligt gennem OnlineFundraising.

Andre nye muligheder fra MobilePay

Forårets fusion mellem MobilePay og Vipps gav fundraisingbranchen nogle forståelige bump på vejen. Det er dejligt at se, at de udfordringer, vi oplevede i foråret, nu bliver afløst af spændende nye muligheder og et øget fokus på at levere værdi til velgørende organisationer.

Webinaret afslørede også et tydeligt ønske fra MobilePay om fortsat at udvikle relevante funktioner til fundraising. Det er super gode nyheder!

 

MobilePay-nummer, Subscriptions og Online – hvad er hvad?
Er du i tvivl om forskellene på de forskellige MobilePay-løsninger? Læs vores guide, der forklarer forskellene.

Kender du en, der bør læse denne artikel?

Del på LinkedIn
Send den i en e-mail

Hold dig opdateret

 Vil du have nyheder, inspiration og viden om digital fundraising direkte i din indbakke?
Så bliv en del af fundraisingholdet og modtag vores nyhedsbrev. 

Du kan forvente nyt i indbakken en gang om måneden, og du kan altid afmelde dig via link i mail. Vi målretter indholdet af nyhedsbrevet baseret på dit kundeforhold, email- og webadfærd og deltagelse i events. Læs mere i vores privatlivspolitik.

Hvor digitalt modne er I?

Hvilke løsninger bruger andre velgørende organisationer?
Det har vi undersøgt!

Få den digitale modenhedsanalyse og bliv klogere på, hvilke løsninger de andre bruger. Hvad udfordrer, når vi tager de digitale briller på?

Du tilmeldes samtidig vores nyhedsbrev, så du også fremover kan holde dig opdateret på de nyeste trends og tendenser inden for fundraising. 

Vi målretter indholdet af nyhedsbrevet baseret på dit kundeforhold, email- og webadfærd og deltagelse i events. Læs mere i vores
Privatlivspolitik