Betalingsservice

Modtag donationer og medlemskaber over betalingsservice, uden alt besværet.

OnlineFundraising kan bruges som betalingsmotor for Betalingsservice for nye og eksisterende aftaler. For mange CRM-systemer er Betalingsservice-betalinger en langsommelig, håndholdt og fejlbefængt procedure, der samtidig er meget dyr at forbedre.

OnlineFundraising er et solidt og automatiseret alternativt, der er udviklet specifikt til betalinger af medlemskaber og donationer.

A. Oprettelse af betalingsaftaler

Betalingsaftaler kan ankomme i OnlineFundraising igennem online formularer, hvor en besøgende fx kan starte en fast giveraftale eller et medlemskab. Ligeledes kan betalingsaftaler komme fra import eller API-integration med eksterne systemer, såsom jeres CRM.

OnlineFundraising sender løbende automatisk disse aftaler til Betalingsservice og modtager respons tilbage om succes. I tilfælde af fejl meldes årsagen tilbage, fx hvis giveren har oplyst forkert kontonummer, eller banken afviser betalingen.

603 og 605 filer? Måske kender du disse termer, fordi du manuelt har genereret og håndteret de filer, som Betalingsservice skal bruge. Det behøves du ikke her. OnlineFundraising håndterer dialogen automatisk og giver dig alt den viden, du har brug for for at kontakte dine givere og medlemmer.

B. Validering og synkronisering

Integrerer du OnlineFundraising med dit CRM, så sørger vi for at holde OnlineFundraising fuldt opdateret med betalingsrelevant information, således at opkrævninger til Betalingsservice sker på baggrund af den nyeste information.

Alt efter dit CRM system sker denne synkronisering live eller dagligt.

C. Betalinger sendes til opkrævning

OnlineFundraising sender automatisk alle relevante betalingservice-aftaler til betaling på den aftale dato, inden betalingsservices egen frist.

Ændringer til betalingsaftaler og stamdata vil fra den dag først påvirke næste måneds betalinger.

D. Betalinger modtages

I starten af måneden modtages betalinger tilbage fra Betalingsservice, og betalingsaftaler og indbetalinger opdateres med ny status i OnlineFundraising. Derefter sendes denne data fx videre til CRM.

Håndtering af mislykkede betalinger

OnlineFundraising registrerer alle fejlkoder på betalingsaftaler og indbetalinger. Sammen med jer kan vi definere, hvilken konsekvens en mislykket betaling skal have. Hvordan denne proces bedst håndteres, er meget individuelt, da det afhænger af, hvor mange ressourcer organisationen har til opfølgning.

En basis-håndtering kan se således ud:

  1. Ved mislykket oprettelse af betalingsaftale
    • Automatisk email til kunde med beskrivelse af fejlen og opfordring til at prøve igen, fx med andet betalingsmiddel i tilfælde af en afvisning fra banken. Link i email til forudfyldt formular, for at sikre lav barrierer for udfyldelse.
    • Manuel opfølgning – Liste over aftaler med fejl, som kan bruges til at ringe og checke op  enten internt eller med telemarketing.
  2. Ved mislykket betaling – 1. gang
    1. Automatisk email til kunde med fejlbesked og mulighed for at
      1. Skifte betalingsmiddel
      2. Genaktivere betalingsaftale
      3. Enkeltbetaling med fx MobilePay
  3. Ved mislykket betaling – 3. gang
    1. Automatisk email til kunde med med forklaring om vigtigheden af deres bidrag. Mulighed for evt. lavere beløb på betalingsaftale.
    2. Manuel opfølgning – Liste over aftaler med fejl, som kan bruges til at ringe og checke op  enten internt eller med telemarketing.
Førsteklasses support

Førsteklasses support

Stabilitet og sikkerhed for at betalingerne
går igennem er lige så vigtigt for os,
som det er for dig.

Ring til os på tlf. Tlf.: 3529 4855

Kom igang
med Online Fundraising
på 3 uger!

Vis mig hvordan