Betalingsservice

Modtag donationer og medlemskaber over betalingsservice, uden alt besværet.

OnlineFundraising kan bruges som betalingsmotor for Betalingsservice for nye og eksisterende aftaler. For mange CRM systemer er Betalingsservice betalinger en langsommelig, håndholdt og fejlbefængt procedure, der samtidig er meget dyr at forbedre.

OnlineFundraising er et solidt og automatiseret alternativt, der er udviklet specifikt til betalinger af medlemskaber og donationer.

A. Oprettelse af betalingsaftaler

Betalingsaftaler kan ankomme i OnlineFundraising igennem dens online formularer, hvor en besøgende fx kan starte et fast giver aftale eller medlemskab. Ligeledes kan betalingsaftaler komme fra import eller API integration med eksterne systemer, så som jeres CRM.

OnlineFundraising sender løbende automatiske disse aftaler til Betalingsservice og modtager automatisk respons tilbage om succes. I tilfælde af fejl meldes årsagen tilbage, fx hvis giveren har oplyst forkert kontonummer eller banken afviser betalingen.

603 og 605 filer? Måske kender du disse termer, fordi du manuelt har generet og håndteret de filer som Betalingsservice skal bruge. Det behøves du ikke her. OnlineFundraising håndterer dialogen automatisk, og giver dig alt den viden du har brug for, for at følge op på dine givere og medlemmer.

B. Validering og synkronisering

Integrerer du OnlineFundraising med dit CRM, så sørger vi for at holde OF fuldt opdateret med betalingsrelevant information således så opkrævninger til Betalingsservice sker på baggrund af det nyeste information.

Alt efter dit CRM system, sker denne synkronisering live eller dagligt.

C. Betalinger sendes til opkrævning

OnlineFundraising sender automatisk alle relevante betalingservice aftaler til betaling på den aftale dato, inden betalingsservice’ egen frist.

Ændringer til betalingsaftaler og stamdata vil fra den dag først påvirke næste måneds betalinger.

D. Betalinger modtages

I starten af måneden modtages betalinger tilbage fra Betalingsservice, og betalingsaftaler og indbetalinger opdateres med ny status i OnlineFundraising. Derefter sendes denne data fx videre til CRM.

Håndtering af mislykkede betalinger

OnlineFundraising registrerer alle fejlkoder på betalingsaftaler og indbetalinger. Sammen med jer kan vi definere hvilken konsekvens en mislykket betaling skal have. Behov til hvordan denne proces håndteres er meget individuel, da det afhænger af hvor mange ressourcer organisationen har til opfølgning.

En basis håndtering ser fx således ud.

  1. Ved mislykket oprettelse af betalingsaftale
    • Automatisk email til kunde med beskrivelse af fejlen og opfordring til at prøve igen, fx med andet betalingsmiddel i tilfælde af nej fra banken.  Link i email til forudfyldt formular, for lav barrierer for udfyldelse.
    • Manuel opfølgning. – Liste over aftaler med fejl som kan bruges til internt eller telemarketing at ringe op og checke op.
  2. Ved mislykket betaling – 1. gang
    1. Automatisk email til kunde med fejlbesked og mulighed for at
      1. Skifte betalingsmiddel
      2. Genaktivere betalingsaftale
      3. Enkelt betaling med fx mobilePay
  3. Ved mislykket betaling – 3. gang
    1. Automatisk email til kunde med med forklaring om vigtigheden af deres bidrag. Mulighed for
      1. Evt. Lavere beløb på betalingsaftale
    2. Manuel opfølgning. – Liste over aftaler med fejl som kan bruges til internt eller telemarketing at ringe op og checke op.
Førsteklasses support

Førsteklasses support

Stabilitet og sikkerhed for at betalingerne
går igennem er lige så vigtigt for os,
som det er for dig.

Ring til os på tlf. Tlf.: 3529 4855

Kom igang
med Online Fundraising
på 3 uger!

Vis mig hvordan