Bliv klar til det nye MobilePay

Ændringer i MobilePays produkter

MobilePays produkter bliver påvirket forskelligt af ændringerne.  Som OnlineFundraising-kunde sker der ikke store ændringer, og du kan derfor fortsætte helt, som du plejer. Der er dog små nuancer, som du kan dykke ned i herunder.

MobilePay Online – helt som du kender det

For dig, der bruger MobilePay Online til dine enkeltbetalinger forbliver alt, som det plejer, og du skal ikke forholde dig til nogen direkte ændringer. Alle transaktioner vil fortsætte som normalt i samspil med din valgte gateway (Nets Easy, Quickpay og ePay).

Justeringer i MobilePay Subscriptions

Dine løbende betalinger i MobilePay Subscriptions vil fortsat blive trukket helt, som de plejer. Der er dog nogle justeringer, som du bør være opmærksom på:

1. Indtægter fra MobilePay bliver nu modregnet transaktionsomkostninger, før de udbetales. Det vil påvirke jeres rengskabspraksis. Så snart vi er live og har reel data, vil vi hjælpe med en guide her til.

2. Det er ikke længere muligt at afvise en subscription betaling i MobilePay-app’en.

3. Nye betalingsaftaler kan ikke gøres “ikke-annullerbar” som det tidligere var muligt op til 24 timer at gøre.

4. Refunderinger kan foretages op til 1 år efter betalingsdato, forudsat der har været indtægt på subscriptions den pågældende dag

5. MobilePay-app’en viser ikke længere en liste med mulige virksomheder at abonnere på. 

6. Ingen kontaktoplysninger til organisationen er synlige i MobilePay-app’en.

7. Måden hvorpå nye kunder (og eksisterende i tilfælde af ændringer) giver OnlineFundraising, og andre integratorer, lov til at handle på jeres vegne ændrer sig. Det dokumenter vi for jer kort efter launch.

Som OnlineFundraising-kunde vil vi håndtere en ny fuld integration på dine vegne. Det vil give nye muligheder på sigt, såsom:

  • Mulighed for at øge antallet af dage, hvor MobilePay forsøger at trække beløbet på kontoen.
  • Mulighed for at oprette kampagnepriser, f.eks. 3 måneder for 100 kr, derefter 150 kr pr. måned.

Generelle ændringer for brugeren

Alle MobilePay-kunder er blevet informeret om ændringer i betingelserne fra den 12. marts. De vigtigste punkter inkluderer:

  • Ved ændring af telefonnummer skal profilen slettes og registreres igen. Det medfører tab af faste aftaler, når man skifter telefonnummer. Det er derfor værd at være opmærksom på.
  • App’en benytter nu brugerens juridiske navn ved pengeoverførsler for at sikre korrekt information. Tidligere kunne brugeren skrive hvilket som helst navn.

Har du spørgsmål?

Hos OnlineFundraising står vi altid klar til at hjælpe, hvis du har spørgsmål. Læs mere om MobilePays produkter her eller få en gratis introduktion på 30 minutter, hvis du ønsker at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at håndtere dine MobilePay-betalinger.

Kender du en, der bør læse denne artikel?

Del på LinkedIn
Send den i en e-mail

Hold dig opdateret

 Vil du have nyheder, inspiration og viden om digital fundraising direkte i din indbakke?
Så bliv en del af fundraisingholdet og modtag vores nyhedsbrev. 

Du kan forvente nyt i indbakken en gang om måneden, og du kan altid afmelde dig via link i mail. Vi målretter indholdet af nyhedsbrevet baseret på dit kundeforhold, email- og webadfærd og deltagelse i events. Læs mere i vores privatlivspolitik.

Hvor digitalt modne er I?

Hvilke løsninger bruger andre velgørende organisationer?
Det har vi undersøgt!

Få den digitale modenhedsanalyse og bliv klogere på, hvilke løsninger de andre bruger. Hvad udfordrer, når vi tager de digitale briller på?

Du tilmeldes samtidig vores nyhedsbrev, så du også fremover kan holde dig opdateret på de nyeste trends og tendenser inden for fundraising. 

Vi målretter indholdet af nyhedsbrevet baseret på dit kundeforhold, email- og webadfærd og deltagelse i events. Læs mere i vores
Privatlivspolitik